De 10 ugers fokusområder for et holdbart vægttab

Herunder kan du læse hvad de 10 ugers fokus indeholder & tid på hver enkelt lydfil, så du kan se at det godt kan være realistisk for dig at finde tid til, selv med et travl hverdag :)

I alt 5 timers lydfiler fordelt over 10 uger.


Uge 0 - med det samme

Velkomst - 8 min.

Opstart & Overblik - 12 min.

e-bog: "Sådan sætter du dit vægttab op til succes" - 38 min.

Hvad er et varigt vægttab - 2 min.

Uge 1:​ Vane 1: ​​Kost​ der giver vægttab og madro - 43 min.

Jeg vejleder ud fra Sense principperne. En tilgang hvor du kan spise en nærende kost uden forbudte fødevarer og samtidig tabe dig. Der skal være plads til at du kan leve det liv, som du ønsker og samtidig tabe dig OG få madro.

I uge 1 finder du ud af, hvordan slankende mad kan fungere for netop dig, så det er realistisk at du også får det til at lykkedes på den lange bane!

Det kan også nemt følges hvis du er vegetar eller veganer.​

Du kan læse mere om min tilgang til kost her.

Uge 2:​ Vane 2:​​ Træning & Bevægelse​ - 15 min.

Her får du viden om forskellige træningsformer, samt adgang til korte hjemme-træningsvideoer med programmer som kan downloades og printes.

Der er både programmer til hjemmetræning med og uden udstyr.

Ekstra øvelse:

Find, forstå og ændr dine overbevisninger​ - 5 min.

Find, forstå og ændr på de overbevisninger, som om dig selv, så de ikke spænder ben for dit vægttab.

​​

Uge 3:​ Vane 3: ​​Søvn, pauser & vejrtrækning​ ​- 11 min.

Så du kan mærke forskellen i dit overskud og velvære generelt, samt hvor stor en betydning det har på hvilke hensigtsmæssige valg i din hverdag du træffer.

Ekstra øvelse:

Ambivalens - 4 min.

Så du kan forstå hvad der trækker i DIG og hvorfor du nogle gange kommer til at handle anderledes end du havde tænkt dig.

​​​

Uge 4: Vane 4:​​ Glæde, velvære & taknemmelighed​ - 13 min.

Find ud af hvad der egentlig gør dig glad og fylder dig op, for at skabe mere glæde i din hverdag og dermed også have nemmere ved at leve sundt, ved ikke kun at skabe glæde med mad.

Ekstra øvelse:

Egenomsorg - 3 min.

Bliv bevidst om hvordan DU kan drage omsorg for DIG, som et element i at øge din indre glæde.

☆​

Uge 5​: Triggere, tilgængelighed & tilladende tanker​ - 38 min.

Her kan du virkelig lære at forstå dig selv og dine handlinger i forhold til at tabe dig, bedre at kende! og dermed hvordan du bruger denne viden til at gøre et vægttab meget nemmere ved, at kunne sætte dig selv op til succes.

Ekstra øvelser:

Cravings - 8 min.

Forstå hvad det egentlig er og få strategier til at gøre noget hensigtsmæssigt ved dem.

Hvis & Når dit vægttab går i stå - 3 min.

Så du ved hvad du kan gøre, når og hvis dette sker.

​​

Uge 6:​​ Mindful spisning​ - 7 min.

Som et redskab til at få maksimal nydelse ud af din mad og hjælpe dig til at mærke din sult og mæthed og dermed lærer at kunne spise portioner der passer individuelt til dig fra dag til dag.

Ekstra øvelse:

Disenchantment - 5 min.

Altså et af-fortryllelsesredskab, så du kan finde ud af hvordan den mad, som du har fortalt dig selv, at der smager himmelsk, egentlig smager!

​​

Uge 7:​ Følelsesmæssig spisning​​ - 29 min.

Lær hvad følelsesmæssige spisning egentlig er og få hjælp til hvad du kan gøre ved det, så mad ikke er din eneste strategi til at kunne regulere følelser med, hvis det er en udfordring for dig.

Ekstra øvelser, der kan hjælpe til følelsesmæssig spisning:

Din indre kritikker - 3 min.

Lær din indre kritikker-stemme at kende og udfordr hende, så hun ikke skaber uro inde i dig.

Din Madhistorie - 4 min.

Så du forstår hvad din historie har med din spisning at gøre og selvfølgelig hvad du kan gøre ved det, så det ikke påvirker dig negativt.

Ryd op - 7 min. 

Nogle får på dette tidspunkt af forløbet rigtig meget energi og får lyst til at rydde op, fysisk, mentalt og socialt, så her får du en guide til at skabe overblik og handlingsplan til hvordan det kan hjælpe dig, hvis du har lyst.

​Uge 8: ​​Hverdagsvaner til DIT drømmeliv - 14 min.

Der hjælper dig til at sætte dine vaner op i din hverdag ud fra dine værdier og ønsker, så du overordnet også kan skabe dit drømmeliv på flere områder end kun din sundhed.

Ofte finder du nogle af grundene til, at du vejer mere end du ønsker ved at finde ud af hvilke dele af dit liv, hvor du ikke lever i overensstemmelse med dine værdier.

Ekstra øvelse:

Værdiafklaring - 2 min.

Så du ved hvad dine værdier egentlig er og hvordan du kan bruge dem bevidst til at skabe det liv, du drømmer om og dermed et fundament til et varigtvægttab.

Uge 9: ​​Skygger - 15 min.

Forstå og slut fred med dig selv og dine omgivelser, så det ikke er triggere for dit indtag af mad, samt giver dig en helt anden indre ro, fordi du kender og forstår dig selv og dine handlinger bedre.

☆​​

Uge 10​: Vedligeholdelse, fortsættelse & evaluering

Vedligeholdelse - 10 min.

Redskaber der gør det muligt at vedligeholde dit vægttab og sunde livsstil på den lange bane!! Denne er virkelig vigtig!

Evaluering - 5 min.

Af dig & forløbet og du kan sammenligne skemaet du fyldte ud i den første uge med det i den afsluttende uge, så du udover din vægt kan se hvor meget du har flyttet dig med at leve en sund livsstil og beholde dit vægttab.

Ekstra øvelse:

Eksponering - 5 min.

Giver dig redskabet til at fjerne triggeren i AL mad, som så du kan sætte dig selv og dit vægttab op til succes for resten af dit liv.

☆​​

Julie-lykke.dk 

Lyngbyvej 389, 2820 Gentofte

Klik her for rutevejledning

CVR: 37840009